אינטרנט, חברה ומה שביניהם

סוד ההצלחה של אפל – קווי עיצוב מנחים

ב- 18 ביוני 2013

רפרוף מהיר באתר של אפל מצייר לגולשים תמונה מהירה וחדה של אתר נוח, קל ונעים לשימוש. כבר בביקור ראשוני באתר אפשר לומר שמה שמייחד את אפל, כפי שכותב דניאל שטרנליכט, הוא העיצוב הייחודי. הכל, הוא כותב בבלוג לעיצוב גרפי וטכנולוגיה, מתחיל ונגמר בעיצוב.

1. צבעי הבסיס בהם אפל משתמשת, כפי שניתן לראות, הם לבן, אפור וכחול – צבעים אלו מסייעים לשמור על עיצוב מואר וקל לסריקת העין ובעזרתם מודגשים קטעי טקסט, תמונות וסמלים.

2. כל הידע, הלינקים והמוצרים שמבקשת אפל להציג מועברים באמצעות טקסטים קטנים אך נוחים לקריאה. מדובר בשיטה שלא נהוגה באתרים עם כל כך הרבה מידע, טוען שטרנליכט, והיתרון בכך הוא שכל המידע הרלוונטי לאותו מוצר נמצא תחת עמוד אחד ולא מצריך את המשתמש להקליק יותר מפעם אחת.

3. האתר מבוסס על מערכת גריד – התפריטים, הטקסטים, הלינקים – כולם מיושרים על המסך ונותנים תחושה של אתר נקי ומקצועי. על אף שמדובר בכמות מידע רצינית, האתר מסודר באופן שנעים ונוח לקרוא ולרפרף בו. בנוסף, החלוקה לריבועים מסייעת להתמקד ולא ללכת לאיבוד ומאפשרת העברת מידע רב במקום אחד. ניתן להבחין כי בכל ריבוע מופיע מלל יחד עם הקשר וויזואלי, דבר המקל גם הוא על הקורא.

screenshot

http://designshack.net/articles/inspiration/15-design-tips-to-learn-from-apple/

4.באתר נעשה שימוש יעיל בשטחים ריקים – שחורים ולבנים, במעברי צבע עדינים ובמשחקי אור וצל, קונטרסטיות בין צבעים שמבליטה את המוצרים של אפל ושימוש נרחב באייקונים להפשטת משמעות הטקסט.

5. תכונות המוצר ילוו תמיד על ידי תמונות גדולות, קטעי וידאו וטיפוגרפיה מינימלית. האתר מלווה באנימציות רבות, בתפריט אינטרקטיבי ובתוכן דינמי.

6. תפריט הניווט הינו רחב, ברור וידידותי למשתמש, וכן התמיכה והמדריכים פשוטים להבנה ומפורטים בשיטת "צעד אחר צעד" על פי קטגוריות המסייעות לגולשים.

7. אפל מוסיפה מודעות אילוסטרציה המסייעות לקורא להבין כיצד להשתמש באכנולוגיה שלה ביתר קלות. כמו כן, בחלקים מסוימים באתר אפל אף מוסיפה קטעי וידאו המסבירים על אופן השימוש במוצריה.

screenshot

designshack.net/articles/inspiration/15-design-tips-to-learn-from-apple/

לסיכום, אפל מחזיקה בקו עיצוב ייחודי, קלאסי, נקי, מינימליסטי ואחיד. הן האתר שלה והן מוצריה בעלי עיצוב פשוט אך מתוחכם, והם מוצגים כנוחים לשימוש וידידותיים. אפל מצליחה, באמצעות קווי העיצוב שלה, להעביר מסר של נגישות ופשטות וזהו אולי סוד ההצלחה שלה.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: